ja nie chcę być pochowany żywcem
"Chopin bez fortepianu" w reż. Michała Zadary w Teatrze im. Słowackiego w Krakowie. Pisze Anna R. Burzyńska w Ruchu Muzycznym.
Wysocka - głos Chopina
"Chopin bez fortepianu" w reż. Michała Zadary w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w ramach Festiwalu "Chopin i jego Europa". Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.
Barbara Wysocka w roli fortepianu
Partię fortepianu przejęła opowieść o muzyce wypowiadana przez Barbarę Wysocką. Sporo w tej historii było różnych nastrojów, od gwałtowności, wręcz konwulsji, aż po potulność, rezygnację. Tak jak w koncertach.
Ideał sięgnął bruku?
"Chopin bez fortepianu" to artystyczny projekt łączący strukturę koncertu i widowiska teatralnego. Twórcy wpadli na szalony pomysł zorganizowania koncertów fortepianowych bez wykorzystania fortepianu.
pięć polskich mów
W wersji Michała Zadary mowa Marszałka brzmi jak skarga trzech wiedźm, którym nie wyszło uwiedzenie Makbeta - pisze Joanna Derkaczew w Gazecie Wyborczej.
medeamaterial
"Medeamaterial" w reż. Barbary Wysockiej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.
medeamaterial
"Medeamaterial" Pascala Dusapina w reżyserii Barbary Wysockiej jest najlepszą premierą tego sezonu w Operze Narodowej.
Awantura dyplomatyczna - Tumiłowicz o awanturze warszawskiej w muzeum powstania warszawskiego
Reżyser wykazał się świetnym zmysłem organizacyjnym, połączonym z historycznym racjonalizmem, a publiczność wciśnięta między Londyn, Moskwę, Waszyngton, Warszawę i Lublin bezsilnie obserwuje tę awanturę.
Awantura ku czci?
"Awantura warszawska. Waszyngton - Moskwa - Londyn" w reż. Michała Zadary w Muzeum Powstania Warszawskiego. Pisze Witold Mrozek w Krytyce Politycznej. Pamiętacie Eroicę Munka?